Frågor & Svar

Går det att handla via faktura?

Ja, det går utmärkt. Vi erbjuder fakturabetalning via Klarna och möjlighet att betala efter att du fått hem dina varor. Vi tar ingen (0 kr) fakturaavgift. Du kan även betala med betal-/kreditkort eller Swish.

Vad kostar frakten?

Vi tar 69 kr i frakt för order under 395 kr. Vid köp över 395 kr så är det fraktfritt.

Vilket material trycker ni på?

Vi använder följande material i våra produkter.

  • Posters trycker vi på Photo Satin 220 gr matt.
  • Fineart trycks på Hahnemuhle PhotoRag matt papper.
  • Canvas trycks på Miro 360 gr.

De bilder som presenteras på hemsidan av respektive produkt skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Färger är ofta svårt att visa på ett korrekt sätt på olika bildskärmar. 

Läs mer om våra material här >>

Kan jag ångra mitt köp?

Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du har tagit emot varan, i enlighet med enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Varan som returneras måste vara oanvänd, i hel originalförpackning samt i oskadat skick.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig full frakt och returfrakt samt 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Om den outlösta varan är specialbeställd debiteras varans hela värde samt frakt och returfrakt. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Läs mer om våra villkor >> 

Hur gör jag en retur?

Du kan returnera produkter som är i sitt ursprungliga skick. Vid retur måste produkterna vara i fint och oskadat skick för att godkännas. Ramarna måste vara oöppnade och kvar i skyddsplasten. Kontakta oss via [email protected] och meddela att du vill genomföra en retur, så återkommer vi med returintruktioner.

Ange följande information när du kontaktar oss:

  • Ordernummer
  • Namn angivet i ordern
  • E-postadress angiven i ordern
  • Returorsak
  • Namn på produkt(er) du vill returnera

Vid retur så står du själv för fraktkostnaden.

När returen har mottagits och hanterats, registrerar vi krediteringen och skickar en bekräftelse till dig via e-post. Spara ditt kvitto från fraktombudet tills e-postmeddelandet med returbekräftelsen har nått dig.

Läs mer om våra villkor >>

Vad gör jag om jag har mottagit en skadad produkt?

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till utlämningstället och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.